2011. április 29., péntek

Sárga gívagombába botlottam Szatinán!


Hát ő az, én 100%-ra meg vagyok győződve róla, hogy ez sárga gívagomba, de biztos ami biztos, holnap beviszem a piacra megnézetni...
A gomba csodaszép és természetesen nem arattam le mindet - hadd legyen későbbre is, vagy másnak is. Csak az alsó kisebbik csomót vágtam le. Ez az itt jobbra:


A bal oldalt látható egyszintes még ezek fölött most kezd növekedni.


Hát nem csodaszép!

Ráadásul az ízét is kedvelem!

Egy sárgacseresznye-fán találtam.

Ez az a darab amit a helyén hagytam.


Ennek a "horo"-nak a felső peremén van a fa, azt sajnos nem fényképeztem le teljes egészében, de legközelebb pótolom!
Amint elkészítettem írom a receptet is!

Addig is előre örvendeznek az ízlelőbimbóim :)

S eljött a főzőcske ideje!
Alapanyagok (megtisztítva, feldarabolva):


Először a rántott gomba készült el, kicsit másképp mint szokásos.
Tojásba, majd zabpehelylisztbe forgattam kisütés előtt:


 S végül kisütöttem, közepesen forró olajban:


Aztán következett a "gombapörkölt", szintén kicsit másképp...
Az apróra vágott hagymát kevés olívaolajon megpirítottam, rádobtam a kis kockákra vágott gívagombát, megszórtam kakukkfűvel, és később egy kis vizet is öntöttem alá, mert a gívagomba elég száraz, kevés vizet ereszt.
Hagytam fedő alatt mepuhulni, végül egy nagy csomó zöldségzöldje, és egy igen kevés tejföl került rá.
Utoljára meglocsoltam kb. egy negyed citrom levével:



Már csak a tálalás volt vissza, ja és aztán a lényeg - az evés - nagyon jót vacsoráztam:


Később a többiek is ettek, ki-ki mikor hazaért, sőt a szomszéd és a kutya sem maradt ki a jóból!

A szezámmagos céklasaláta receptje (ez tegnapról maradt):

2 közepes cékla
1 pasztinák
2 kk szezámmag
fél citrom leve
1 kk olívaolaj

A zöldségeket tisztítás után ízlés szerinti méretre reszeljük, majd minden hozzávalót jól összekeverünk és kész is az ízletes, egészséges céklasaláta!

Nagyszerű kalad volt ez a gívagomba, amit még gévagombának is neveznek.
Mindenki egészségére!.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése